Γενική Συνέλευση Ένωσης Σκηνοθετών Κύπρου| Directors Guild of Cyprus General Assembly

Τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014 στις 7μμ πραγματοποιήθηκε Γενική Συνέλευση της Ένωσης Σκηνοθετών Κύπρου στο Θεατράκι του ΡΙΚ. Η παρουσία και η συνεχής αύξηση των ενεργών μελών της Ένωσης και η ενεργή συμμετοχή τους σε ανοικτό διάλογο αποτελούν απόδειξη ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο.

Το νέο ΔΣ της Ένωσης Σκηνοθετών Κύπρου είχε θέσει σαν πρώτιστο στόχο την ανανέωση του καταστατικού και την εγγραφή του στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σκηνοθετών. Και τα δύο έχουν επιτευχθεί.

Στις 19 Οκτωβρίου συμμετείχαμε επίσημα επίσης στην καθιερωμένη, ετήσια συνέλευση του FERA που πραγματοποιήθηκε στο Μάλμο της Σουηδίας και ότι η Κύπρος και η ΕΣΚ έχει αποκτήσει φωνή και δικαίωμα ψήφου στις Βρυξέλες για όλα τα θέματα που αφορούν τα οπτικοακουστικά, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

IMG_7004

Η Πρόεδρος της Ένωσης Αλεξία Ρόιτερ έκανε εκτεταμένη αναφορά στην ένταξη μας στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σκηνοθετών και στο γεγονός ότι υπάρχουν τρόποι να εκμεταλλευτούμε προς όφελος μας την δύναμη και τα δικαιώματα που μας εξασφαλίζει ο FERA για την επίτευξη των στόχων μας.

Ποιος είναι ο FERA?

FERA, founded in 1980, is the only organisation representing film directors at the European level. With 35 organizations as members from 31 countries, we speak for more than 20,000 European screen directors, representing their cultural, creative and economic interests at the national and European level. FERA works to promote policies that maximize the creative, social and commercial potential of the audiovisual industry. 

Στην Συνέλευση συζητήθηκε το ερώτημα τι και ποιός είναι σκηνοθέτης; Παραθέτουμε τα παρακάτω όπως το χρησιμοποιεί επίσημα ο FERA:

What is a film director?

A film director is the primary creator of an audiovisual work. Whether animation, documentary or fiction, short or feature length, screened on a TV, a big theatre screen, laptop or small mobile phone, the director is the artist that gives life to ideas and written words.The unique style of an individual director is celebrated much as the unique style of the work of any artist. It is the execution as well as the subject matter that differentiates one artist’s work from another. Only through the prominence of the individual aesthetic does a film story acquire a style and true artistic value.

Επίσης διαβάστε και τα πιο κάτω που μας αφορούν άμεσα:

Why FERA?

Some people ask why film directors are represented in Brussels. Indeed it may not seem obvious – even to ourselves – why our profession needs its own EU lobby organisation and why some of us have fought tooth and nail to keep it going for 32 years! But in reality, while many are busy with what they believe to be their unique national concerns, they are probably dealing with an issue that was decided in Brussels a few years earlier. Here are some examples:

  • Did you know that the rules for public funding for films are decided by the EU?
  • Did you know that film directors in Europe all got the status of being an author of the film because of an EU Directive?
  • Did you know that it is an EU Directive that defines what an independent producer is, and that requires broadcasters to spend 10% of their budgets on independent productions?
  • Did you know that it is the EU that sets the rules for advertising breaks and product placement?
  • Did you know that 50% of European films released outside of their national territory cross borders thanks to support from EU’s MEDIA Programme?
  • And did you know that the EU decides on the legal basis for our remuneration when it comes to cable retransmission, private copying and – hopefully soon – the online exploitation of our films?

Αντιλαμβανόμαστε πως όλοι μας προερχόμαστε από διαφορετικούς τομείς απασχόλησης και βιώνουμε τα προβλήματα του χώρου με διαφορετικό τρόπο. Οι σκηνοθέτες της ιδιωτικής τηλεόρασης, του ΡΙΚ, οι σκηνοθέτες ανεξάρτητων παραγωγών, διαφήμισης, ταινιών, ντοκιμαντέρ, όλοι αντιμετωπίζουμε ποικίλα και διαφορετικά προβλήματα κι έχουμε άλλες ανάγκες και ανησυχίες. Κάποιοι έχουν χρόνια στον χώρο και στην ΕΣΚ, κάποιοι ήταν μαζί χθες για πρώτη φορά. Ίσως μερικοί να έφυγαν συγχυσμένοι, κουρασμένοι από τις πολλές πληροφορίες και τις διαφορετικές απόψεις όσον αφορά το τι και πως πρέπει να γίνει. Τα πράγματα όμως είναι στην βάση τους και ξεκάθαρα και απλά!

  • Κατοχύρωση του επαγγέλματος. Αυτό είναι το πρώτο βασικό θέμα που μας καίει όλους. Και είναι το πρώτο που θα τροχοδρομηθεί για να υλοποιηθεί. Από την στιγμή που υπάρχει Ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο που μας κατοχυρώνει είναι θέμα να εφαρμογής του και στην Κύπρο.
  • Κίνητρα. Είμαστε η μόνη Ευρωπαϊκή χώρα που δεν έχει tax incentives program για τις οπτικοακουστικές παραγωγές. Παραδείγματα μικρών χωρών που δεν είχαν ιδιαίτερη υποδομή και βιομηχανία κινηματογράφου εφάρμοσαν πρόγραμμα με κίνητρα και σε μερικά χρόνια αύξησαν την παραγωγή και τα κρατικά εισοδήματα κατά εκατοντάδες εκατομμύρια. Δείτε το παράδειγμα της Μάλτας, του Βελγίου ή ακόμα και τα Σκόπια! Μόνο με την εισροή χρημάτων στην Κύπρο από ξένες παραγωγές και συμπαραγωγές θα διαμορφωθεί το τοπίο και θα δοθεί η απαιτούμενη σημασία στον τομέα μας.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα κάποιους σκηνοθέτες οι οποίοι προθυμοποιήθηκαν να βοηθήσουν το ΔΣ της Ένωσης στην έρευνα, την οργάνωση και την όλη διαδικασία που θα ακολουθηθεί για την επίτευξη των στόχων μας σε συνεργασία με τον FERA. Ευχαριστούμε τον Αλέξη Δημητρίου, την Λουκία Αρέστη, τον Χάρη Μαυρομηχάλη, τον Sacha Kovacevic και όλους που δήλωσαν έτοιμοι να στηρίξουν και να ενισχύσουν την ομάδα. Η συμβολή σας είναι ουσιαστική και απαραίτητη για να μπορέσουμε να είμαστε αποτελεσματικοί μέσα στο χρονοδιάγραμμα μας.

Δ.Σ. Ένωσης Σκηνοθετών Κύπρου

IMG_7001IMG_7002IMG_7003

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.